Grupa 3-4 ani

Intervalul 3-4 ani aduce mult mai multă liniste! După o perioadă dificilă, cu adaptări și schimbări pe toate planurile, copilul intră intr-o perioada de înflorire. Când vine dimineața la grădi, iți dă drumul la mâna mult mai repede și e fericit. Îl așteaptă prietenii si doamna educatoare și știe că va avea o mulțime de lucruri noi de explorat.
Copilul de 3-4 este mult mai independent. Motricitatea este mult imbunătățită, îi place să alerge, să se cațere, să participle în mod activ la toate activitățile ce necesită mișcare: muzică, dans, sport. Verbalizează mult mai bine, astfel încât dispar frustrarile de anul trecut, cere când dorește ceva și comunică mult mai bine cu cei din jur. 

POZA-GR2-3-ANI

Copilul de 3-4 ani este un burete absorbant de informatie, participa cu placere la activități și este foarte curios. Cuvântul de ordine va fi “de ce”, va pune o mulțime de întrebări și va oferi, la rândul său, raspunsuri.

Iată care sunt principalele obiective educaționale pentru aceasta vârsta, in conformitate cu Early Years Foundation Stage Curriculum:
  • să asculte cu interes poveștile, poeziile si cântecele prezente in proiectele clasei
  • să poată să răspundă unei sarcini complexe cum ar fi „Put on soap and start rubbing your hands!”
  • să înțeleagă folosirea diferitelor instrumente din sala de clasă și nu numai: foarfece, burete, greble, lopeți, strecurătoare,etc
  • să se prezinte punctând numele, vârsta, (I am…/ I am 3./I am a boy)
  • să folosească pronumele in funcție de situația potrivită „I”, „You”, „He”, „She”;
  • să își descrie familia, parțile corpului și obiectele pe care le folosește in rutina zilnică
  • să alcătuiască propoziții simple sau complexe „Let’s read a story!”, „Let’s tidy up!”
  • să folosească diferite tipuri de mers, alergat, sărit, târât, cățărat
  • să urce scarile folosind alternarea picioarelor
  • să alerge folosind toată talpa
  • să pondereze viteza în alergare evitând astfel pe alți colegi sau obstacolele din fața lor
  • să țină diferite obiecte cu o singură mâna fără a le scăpa
  • să decupeze pe linie dreaptă continuă
  • să deseneze cercul, pătratul si triunghiul in aer sau pe hârtie
  • să se joace cu un grup de copii inventând diferite jocuri de rol in care să participe atât în postura personajului principal cât și în a celui secundar
  • să își arate afecțiunea față de cadrul didactic dar și față de alți adulți și prieteni, partenerii de joacă, utilizând expresii precum „This is my friend!”, „I like/ I love my friend/teacher.”
  • să își adapteze comportamentul în funcție de situația, evenimentul social în care sunt implicați (teatru de păpusi, Open day, Halloween, Christmas show, Multicultural week)
  • să ceară ajutorul unui adult pentru a rezolva o situație („Please help me tie my shoelaces.”)
  • să înteleagă că acțiunile sale pot sa îi răneasca pe prietenii lui
  • să asculte poveștile, cântecele sunetelor
  • să realizeze mișcarea și să identifice diferite obiecte, jucării, imagini care încep cu sunetul specific
  • să se distreze creând craft-uri, picturi sau jucându-se cu playdough,reproducând sunetele învățate 
  • să numere pâna la 10
  • să realizeze corespondența între număr si cantitatea de obiecte
  • să realizeze mulțimi de obiecte in funcție de numărul precizat
  • să numere crescător și descrescător de la 1-5
  • să identifice vecinii numerelor 1,2,3,4,5
  • să compare mulțimi cu mai puține/multe/ tot atâtea elemente
  • să denumească si să descrie cercul, pătratul si triunghiul după culoare mărime și grosime
  • să explice de ce unele forme geometrice se rostogolesc si altele nu
  • să numere câte laturi si colțuri au formele geometrice invațate
  • să realizeze patterns din 2, 3 sau mai multe jucării, forme geometrice, numere sau obiecte din viața de zi cu zi
  • să povestească despre viața celor pe care  ii cunoaște
  • să își aducă aminte și să povestească cel puțin două evenimente ce l-au surprins
  • să iși denumească membrii familiei
  • sa iși descrie parțile corpului și să ințeleagă din punct de vedere senzorial ce pot realiza cu ele
  • să ințeleagă importanța propriei igiene (washing my hands/ brushing my teeth/ combing my hair/ rinsing my teeth, …
  • să recunoască și să descrie evenimente ce țin de viața de familie și gradiniță-St. Patrick’s Day, Christmas Day
  • să denumească ocupații, mijloacele de transport specifice si uneltele folosite la job-ul respectiv (police officer, fireman, doctor, teacher, builder)
  • să denumească animale de fermă, sălbatice, marine, de savană
  • să le descrie sumar corpul folosind cuvinte precum tail, fur, claws…
  • să denumească tipuri de case (straw, sticks, bricks)
  • să denumească cel puțin 5 fructe/legume de toamnă
  • să recunoască camerele casei și să asocieze mobilierul corespunzător;