Intervalul 3-4 ani aduce mult mai multă liniste! După o perioadă dificilă, cu adaptări și schimbări pe toate planurile, copilul intră intr-o perioada de înflorire. Când vine dimineața la grădi, iți dă drumul la mâna mult mai repede și e fericit. Îl așteaptă prietenii si doamna educatoare și știe că va avea o mulțime de lucruri noi de explorat.
Copilul de 3-4 este mult mai independent. Motricitatea este mult imbunătățită, îi place să alerge, să se cațere, să participle în mod activ la toate activitățile ce necesită mișcare: muzică, dans, sport. Verbalizează mult mai bine, astfel încât dispar frustrarile de anul trecut, cere când dorește ceva și comunică mult mai bine cu cei din jur.
Copilul de 3-4 ani este un burete absorbant de informatie, participa cu placere la activități și este foarte curios. Cuvântul de ordine va fi “de ce”, va pune o mulțime de întrebări și va oferi, la rândul său, raspunsuri.
- să asculte cu interes poveștile, poeziile si cântecele prezente in proiectele clasei
- să poată să răspundă unei sarcini complexe cum ar fi „Put on soap and start rubbing your hands!”
- să înțeleagă folosirea diferitelor instrumente din sala de clasă și nu numai: foarfece, burete, greble, lopeți, strecurătoare,etc
- să se prezinte punctând numele, vârsta, (I am…/ I am 3./I am a boy)
- să folosească pronumele in funcție de situația potrivită „I”, „You”, „He”, „She”;
- să își descrie familia, parțile corpului și obiectele pe care le folosește in rutina zilnică
- să alcătuiască propoziții simple sau complexe „Let’s read a story!”, „Let’s tidy up!”
- să folosească diferite tipuri de mers, alergat, sărit, târât, cățărat
- să urce scarile folosind alternarea picioarelor
- să alerge folosind toată talpa
- să pondereze viteza în alergare evitând astfel pe alți colegi sau obstacolele din fața lor
- să țină diferite obiecte cu o singură mâna fără a le scăpa
- să decupeze pe linie dreaptă continuă
- să deseneze cercul, pătratul si triunghiul in aer sau pe hârtie
- să se joace cu un grup de copii inventând diferite jocuri de rol in care să participe atât în postura personajului principal cât și în a celui secundar
- să își arate afecțiunea față de cadrul didactic dar și față de alți adulți și prieteni, partenerii de joacă, utilizând expresii precum „This is my friend!”, „I like/ I love my friend/teacher.”
- să își adapteze comportamentul în funcție de situația, evenimentul social în care sunt implicați (teatru de păpusi, Open day, Halloween, Christmas show, Multicultural week)
- să ceară ajutorul unui adult pentru a rezolva o situație („Please help me tie my shoelaces.”)
- să înteleagă că acțiunile sale pot sa îi răneasca pe prietenii lui
- să asculte poveștile, cântecele sunetelor
- să realizeze mișcarea și să identifice diferite obiecte, jucării, imagini care încep cu sunetul specific
- să se distreze creând craft-uri, picturi sau jucându-se cu playdough,reproducând sunetele învățate
- să numere pâna la 10
- să realizeze corespondența între număr si cantitatea de obiecte
- să realizeze mulțimi de obiecte in funcție de numărul precizat
- să numere crescător și descrescător de la 1-5
- să identifice vecinii numerelor 1,2,3,4,5
- să compare mulțimi cu mai puține/multe/ tot atâtea elemente
- să denumească si să descrie cercul, pătratul si triunghiul după culoare mărime și grosime
- să explice de ce unele forme geometrice se rostogolesc si altele nu
- să numere câte laturi si colțuri au formele geometrice invațate
- să realizeze patterns din 2, 3 sau mai multe jucării, forme geometrice, numere sau obiecte din viața de zi cu zi
- să povestească despre viața celor pe care ii cunoaște
- să își aducă aminte și să povestească cel puțin două evenimente ce l-au surprins
- să iși denumească membrii familiei
- sa iși descrie parțile corpului și să ințeleagă din punct de vedere senzorial ce pot realiza cu ele
- să ințeleagă importanța propriei igiene (washing my hands/ brushing my teeth/ combing my hair/ rinsing my teeth, …
- să recunoască și să descrie evenimente ce țin de viața de familie și gradiniță-St. Patrick’s Day, Christmas Day
- să denumească ocupații, mijloacele de transport specifice si uneltele folosite la job-ul respectiv (police officer, fireman, doctor, teacher, builder)
- să denumească animale de fermă, sălbatice, marine, de savană
- să le descrie sumar corpul folosind cuvinte precum tail, fur, claws…
- să denumească tipuri de case (straw, sticks, bricks)
- să denumească cel puțin 5 fructe/legume de toamnă
- să recunoască camerele casei și să asocieze mobilierul corespunzător;