Grupa 4-5 ani

Copilul crește și se dezvoltă cu rapiditate. Ai observat cum a devenit mult mai independent și încrezător in puterile lui? Cuvintele care guvernează această perioada sunt: independență, autocontrol si creativitate. Copiii de 4-5 ani petrec mult mai mult timp concentrați asupra unei activități, sunt nerăbdători să experimenteze lucruri noi și, dacă sunt supărați sau frustrați, au abilitatea de a-și exprima sentimentele, verbalizând sau, de ce nu, făcându-și dreptate singuri. Este doar o perioadă ce va fi depășită cu tact.
Copilul de 4-5 ani este foarte curios în legatura cu schimbarile ce apar. Înțelege diferența dintre baieți și fete iar jocul de rol reproduce fidel situații reale: joaca de-a mama și de-a tata, de-a doctorul, de-a școala. 

POZA-GR2-3-ANI

Are momente în care poate ascunde adevărul pentru că devine conștient de consecințe. În colectivitate este mult mai ancorat în rutină și urmează regulile mult mai ușor. 

O parte din obiectivele pe care Springfield le urmarește in dezvoltarea celor mici sunt următoarele:
  • să se concentreze la activitatea desfășurată intre 15 si 20 minute
  • să adreseze întrebări potrivite contextului dat
  • să asculte ce spun ceilalti și să răspundă în timp ce este ocupat să desfasoare o altă sarcină
  • să ințeleagă glumele, conținutul poveștilor și textul poeziilor
  • să asculte o poveste fără a se uita la imaginile ei
  • să folosească cuvinte cheie precum „how”, „why” and „because” descriind lucruri pe care le-au realizat  sau doresc să argumenteze o idee
  • să realizeze o scurtă conversație cu prietenii sau teacher-ul de la clasă pe diferite teme de discuție
  • să folosească trecutul, prezentul și viitorul în conversațiile de zi cu zi
  • să folosească formele  verbelor „to be”, „have got”,  „can” ca să își exprime necesitățile
  • să folosească pronumele „“I”, “you”, “she”, “he”, “it”, “we”, “you”, “they”
  • să exprime locul obiectelor/persoanelor folosind cuvinte precum „in”, „out”, „under”, „on”, „behind”, „in front of”…
  • să folosească cuvinte ce adresează întrebări „who”, „what”, „where”, „when”, „why”
  • să folosească expresii interogative ce presupun folosirea substantivelor numărabile si nenumărabile „how many?”/ „how much?”
  • să povestească în cateva propoziții scurte textul unei povești
  • să folosească diferite tipuri de mers, alergat, sărit…
  • să schimbe direcția de mișcare cu ușurință
  • să controleze obiectele prin împingere, tragere, aruncare, prindere, lovire
  • să folosească uneltele din clasă cu ușurință (foarfece, ciocane, greble, site, cuțite de plastic)
  • să folosească uneltele de scris corespunzator pentru a realiza litere și numere clare unind punctele date sau pe spații libere
  • să recunoască următoarele sunete și sunete duble: s, a, t, i, p, n, c, k, e, h, r, m, d, g, o, u, l, f, b, ai, j, oa, ie, ee, or, z, w, ng, v, oo, oo, y, x, ch, sh, th, th, qu, ou, oi, ue, er, ar cu ajutorul poveștilor, cântecelor, mișcărilor și  activităților de Soft Jolly Phonics specifice fiecăruia in parte
  • să citească cuvinte scurte de 2,3 sunete si altele mai lungi de 4 pâna la 7 sunete
  • să denumească sunetele din cuvânt
  • să numească sunetul inițial și final din cuvântul dat
  • să realizeze tracing-ul sunetelor și rezolvarea fișelor specifice fiecărui sunet, atât in caietul Jolly Phonics Pupil’s book 1 cât și in grupul de Workbooks 1-7
  • să denumească primele tricky words precum I, the, she, he, me, we, be, was, to, do, are, all
  • să scrie propoziții de maxim 3 cuvinte pe baza imaginii discutate anterior
  • Sortarea din două grupuri a celui cu mai multe/mai puține obiecte
  • Denumirea vecinilor unui numar dat
  • să recunoască numerele pâna la 10
  • să realizeze corespondența între număr si cantitatea de obiecte 1-10
  • să realizeze mulțimi de obiecte în funcție de numărul precizat 1-10
  • să numere crescător si descrescător de la 1-10
  • să denumescă vecinii numerelor 1,2,3,4,5, 6,7,8,9,10
  • să compare mulțimi cu mai puține/multe/tot atâtea elemente (1-10)
  • să creeze și să rezolve probleme scurte cu 1 element mai mult/puțin
  • să denumescă și să descrie cercul, pătratul si triunghiul, dreptunghiul, rombul, ovalul după culoare, mărime și grosime
  • să denumescă formele 3D sfera si cubul
  • să explice de ce unele forme geometrice se rostogolesc și altele nu
  • să numere câte laturi și colțuri au formele geometrice învățate
  • să realizeze patterns din 3-5  jucării, forme geometrice, numere sau obiecte din viața de zi cu zi
  • să folosească unități de măsură non-standard pentru a preciza înalțimea, grosimea, lungimea, greutatea diferitelor obiecte
  • să folosească noțiuni temporale precum „morning”, „noon”, „afternoon”, „evening”, „night”, „breakfast time”, „snack time”, „lunch time”;
  • să participe la jocuri de rol unde să manipuleze bani (At the market/Toy shop)
  • să povestească despre viața celor pe care ei îi cunosc
  • sa iși aducă aminte și să povestească evenimente ce i-au surprins in momente speciale (Christmas, Remembrance day, Chinese Day, 1st March, 8th March…)
  • să denumească parțile importante ale plantelor/copacilor
  • să denumească schimbările ce apar în viața unei plante/copac
  • să numească ce condiții ii trebuie plantei/copacilor ca să supraviețuiască
  • să numească cele patru anotimpuri
  • să denumească schimbările ce apar pe parcursul trecerii anotimpurilor
  • să numească hainele potrivite anotimpurilor
  • să enumere fructe si legume de toamnă
  • să denumească animale ce trăiesc in pădure, polare, marine, din savană, insecte, marine
  • să le descrie corpul
  • să exemplifice mâncarea animalelor ce trăiesc in pădure, polare, marine, din savană, insecte, 
  • să le descrie habitatul
  • să denumescă și să clasifice mijloacele de transport (pe uscat/șine/apă/ sub apă/aer/în spațiu)
  • să sorteze materiale reciclabile clasificându-le după următoarele categorii: glass/fabric/plastic/paper/metal/wood
  • să cânte diferite cântece susținute de ritm, instrumente muzicale
  • să exploreze diferite sunete din natură
  • să exploreze amestecul culorilor
  • să folosească tehnici diferite în realizarea lucrărilor individuale sau colective